Thursday, February 2, 2012

Quote of the Week

Dette oppslaget og denne framtvungne og meningsløse kritikken er et tegn på hvor dårlig stelt det er på komifronten i Norge om dagen. Vi har falt i tant og fjas-fella alle som en. Vi har åpenbart latt alle mulige grupperinger av forskjellige religioner og minoriteter slippe altfor billig unna altfor lenge. Så lenge at noen stakkarer altså forsøker å analysere en slags nedlatende og sjikanerende holdning ut av selv den platteste vits eller den tynneste suppe av et harmløst poeng tatt fra toppen av hodet og servert av oss og meg i "Brille". Jeg er flau over at når jeg først skal beskyldes for å sjikanere noen, ikke hadde et mye drøyere, friskere og mer raffinert poeng å slå i bordet med, enn det jeg fikk ut av meg i "Brille". Jeg er ikke for jødehets spesielt, men hets generelt. Alle må få litt hver. Jeg tar som komiker, også på vegne av humorstanden, selvkritikk på at vi ikke har klart å gjøre både majo- og minoritetene, og diverse religiøse grupperinger og folk generelt, mer hardhudede og tolerante overfor slengbemerkninger og humoristisk småsjikane. Vi klovner må med andre ord ta oss sammen og brette opp ermene for de har tydeligvis blitt for godt vant alle der ute som trenger en vits om seg. Vi trenger flere vitser og mer humor om alle dem som vil ha seg det frabedt så de ikke begynner å tro at de er hevet over alle oss andre.
Atle Antonsen

Jeg digger Atle Antonsen. Go for it.

No comments: