Sunday, July 11, 2010

Antitheism funny

Something I came across at Aftenposten's online debate section, Debate Central, in the 'other religious debates' forum. There are a couple of theists over there - far fewer than on American sites, but still some - who always pop up with the same lame arguments over and over. In this thread one of them mentioned a time that he went with some friends to do some door to door preaching. This apparently touched a nerve with a guy in the opposite camp. He posted a long reply which is so hilarious that I just have to copy it here. It made me laugh out loud, literally. What a great guy. :-D Sorry that it's in Norwegian, but, well, it is what it is. Babelfish can help you, I guess. If you read Norwegian, then prepare to be entertained ... ;-)

Jeg ser at noen allerede har nevnt noe om dette, men du har hittil bare ignorert dem, og jeg vil gjerne ha et ordentlig svar for dette er noe som har irritert meg i årevis, og spesielt etter at jeg flytta ut på landsbygda i Hedmark.

Med hvilken rett er det dere trenger dere på andre mennesker i deres hjem for å påtvinge disse det dere måtte lide av av vrangforestillinger og mentale kortslutninger?
Hvor er respekten for andre mennesker og deres privatliv siden dere gjør dette uavlatelig?

Jeg har opplevd at folk fra Jehovas vitner - selvsagt ubedt - med den største selvfølgelighet kjør bil rett inn på MIN gårdsplass, og ut velter både to og tre personer (en gang var det faktisk fire!) som overhodet ikke bryr seg filla om jeg ikke vil ha dem her.
Og når de først har kommet seg inn på gårdsplassen er det så å si umulig å få dem vekk herfra. Jeg har en del dyr og dette er kjærkomment å spasere rundt og vrøvle ivei om mens de venter på den rette anledning til å fyre løs fra hofta med noen lamme og innøvde setninger fra bibelen, og "om jeg noengang har tenkt over disse tingene".
Nei, jeg har aldri tenkt over disse tingene, jeg er heller ingen ubetalt guide i en offentlig dyrehage.
Jeg er nemlig hjemme hos meg sjæl på min egen eiendom, og det jeg trenger aller minst er en bøling hjernevaska støllinger som kommer og forstyrrer meg for å snakke om ting som bryr meg helt nederst på ryggen.
Det er stadig vekk både voksne og barn som kommer og spør om de kan få komme inn og hilse på dyra mine, og selvsagt får de lov til det og så lenge de ønsker, men jeg vil ha meg frabedt at dyra skal brukes som et skalkeskjul for å snakke om Jesus.

Jeg har aldri i hele mitt liv oppsøkt Jehovas vitner, Fildelfia eller hva-de-nå-måtte-kalle-seg av kristne retninger. Ikke i deres forsamlingslokaler og enda mindre i deres private hjem.
Jeg har heller aldri invitert en eneste kjeft fra verken Jehovas vitner eller andre ondsinnete kristne avarter til å komme og bable til meg om ting jeg ikke er det spøtt interessert i. Men likevel tropper dere fra Jehovas vitner, og enkelte andre, med ujevne mellomrom opp, presser dere inn til meg og plager, ja faktisk PLAGER, meg med tanketomt og innlært vrøvl, og om jeg kan bidra med noen kroner til dette eller hint. Jehovas vitner er spesielt flinke til å dele ut trykksaker og etterpå komme med regla om "de koster jo litt å trykke, så om jeg vil...."

Nei, jeg vil ikke det!
Jeg forlanger at dere holder dere borte fra MIN eiendom og MITT hus. Dere har ikke noe her å gjøre!

Når skal dere opptre med normal folkeskikk og ikke trenge dere på og forstyrre folk som ikke vil forstyrres?

Does this guy rock or what. :-D

No comments: