Tuesday, March 3, 2009

Freudiansk glipp ... ??

Jeg så på RedaksjonEN i kveld. Hadde ikke tenkt til det, men hørte i forbifarten hva som skulle være tema og bestemte meg for å få det med meg i alle fall.

Diverse debattanter sa diverse mer og mindre fornuftige ting ... Karita Bekkemellem, som er en politiker vi skal være så himla glade for at vi har her i landet; Ingunn Yssen (blæ), Kadra Yusuf (en annen viktig stemme), Sylvi Listhaug (FrP), Lena Larsen (spar meg!!), en eller annen mediedame som jeg vet jeg glemmer, og den berømte idioten Bushra Ishaq. Den freudianske glippen kom fra sistnevnte.

Hun fablet jo i vei om hvor vidunderlig islam er og hvor lett det er for kvinner å få sine mangslungne rettigheter, bla bla. Men det er norske politikeres feil - quel surprise!! - fordi de ikke vil høre på det muslimske kvinner har å si. Buhu. Så var det noe med en eller annen moské eller menighet som har startet en slags konfliktmeglingsgruppe for å løse diverse problemer som tydeligvis var relevante. (Noe jeg synes høres bekymringsfullt ut i seg selv ... nesten som om Siv Jensen kan være inne på noe?? Gisp!! Men det er ikke poenget.) Denne gruppen, sa Ishaq, de gjør en kjempeinnsats: det er de som kjemper mot kvinnekampen.

Det sa hun jaggu meg. :-D Hun er altså bare så teit ... og så nervøs og så overspent, jeg skjønner ikke at hun ikke har vent seg til disse debattene ennå. Hun har ikke anlegg for det, tydeligvis. :-D Det er de som kjemper mot kvinnekampen ... ! LOL! Ja, det skal du fanden skjære meg få meg til å tro ... !! :-D

4 comments:

Torgny said...

Jaså, du fortsetter "korstoget" mot Bushra? ;-) Jeg begynner nesten å syns litt synd på dama, jeg. Det kan ikke være greit å være utsatt for Leishas vrede. :-)

Men godt mulig du har rett. Selv har jeg stort sett slutta å følge med på sånne debatter. De deltakerne jeg er uenig med, irriterer meg. Og de jeg i utgangspunktet er enig med, er ofte så klønete i argumentasjonen at de irriterer meg enda mer. Dessuten syns jeg at medienes stadige polarisering av standpunktene (Hitler eller naiv?), gjør slike debatter lite severdige.

Leisha Camden said...

"Bør vi begrense innvandringen til Norge, eller synes DU det er helt greit at afrikanske menn uten selvkontroll voldtar kvinnene våre??!"

Noe sånt du mente med 'polarisering' ... ? ;-)

Er enig med deg hva det angår ... det er veldig synd at det i så stor grad er ytterpunktene som får komme til orde i disse debattene. Jeg forstår i prinsippet hvorfor - krangling er bra TV. Men det er ødeleggende for den offentlige debatten, tror jeg, i det lange løp. De moderate stemmene, som i enhver befolkning normalt er i flertall, blir ikke hørt ... og etter hvert blir folk så vant til det at de bare gir opp. Trist og galt.

Skal jeg si min ærlige mening så tror jeg ikke Bushra Ishaq aner at jeg eksisterer ... så detta har jeg ikke noe dårlig samvittighet for. :-) Hun må uansett tåle såpass når hun har valgt å stikke seg frem i offentligheten på den måten hun gjør. Roper du i skogen får du kjeften full av kongler (gammelt jungelord). Og som et av vår tids aller største brødhuer kan hun ærlig talt ikke forvente seg udelt positiv oppmerksomhet, for å si det sånn.

Som det kanskje fremgår av innlegget så er det sjelden for meg også at jeg ser på slike debatter - jeg vet stort sett hva jeg mener, og i den grad det finnes argumenter som kunne få meg til å endre mening, så dukker ikke disse opp i TV-debatter direkte fra studio. Hvis du skjønner hva jeg mener. >:-)

Unknown said...

Jeg vet ikke hva som skal til for å bli leder av Muslimsk Studentsamfunn, men jeg studerte sammen med en av Bushra Ishaqs forgjengere, og, vel... hun var «veldig søt og sånn», for å si det slik. Ikke den skarpeste kniven i skuffen. Ikke engang den skarpeste skjeen.

Uten at det nødvendigvis sier noe om Bushra Ishaq.

Har du forøvrig prøvd å google navnet hennes? Gjett hva som kommer øverst...

Leisha Camden said...

Oi ... !! Men det er ikke øverst da, det er treff nr 6 ovenfra ... ?

Hva betyr det at den bloggposten kommer på 6. plass, egentlig? Hvorfor ligger den så høyt opp? Du vet jo sånt ...

'Ikke den skarpeste skjeen i skuffen', det var en god karakteristikk, den skal jeg huske. ;-)