Wednesday, July 2, 2008

Ironi er en vanskelig ting ... !

... men så er det så bra når det klaffer.

En trist artikkel, forsåvidt, i Dagbla' på nett i dag. Men samtidig må jeg si at det kunne ha vært veldig mye verre ... selv om en del av de som har kommentert ikke ser det helt sånn. For eksempel en som kaller seg 'Majorstuen', han/hun har skrevet følgende:

Dette kan bare beskrives med ett enkelt ord.
FORKASTELIG.

Og har fått følgende svar av 'rå9' - beklager, nå virker jeg kanskje hjerteløs, men dette svaret synes jeg er helt fantastisk:

Ja!
Tenk! Folk dør! I Verdens rikeste land! Med bare pårørende rundt seg! Hvorfor var ikke Trond Giske der? Hvor var kristin med olje-milliardene?
Sosialistene vanstyrer dette landet! Skammelig! Vi bør lære av andre ikke-sosialdemokratiske land i verden hvor man ikke dør som 89-åring alene med pårørende på et offentlig sykehjem.

Jeg føler meg litt delt her. Jeg har jo forståelse for at dette kan oppleves som ille for de pårørende. (Jeg er pårørende til en sykehjemspasient selv, så jeg vil vel våge meg på å påstå at jeg har et minimum av innsikt i problematikken ... selv om det ikke har vart så lenge for vår del, ennå.) Men samtidig synes jeg at hvis man ser objektivt på akkurat denne situasjonen som artikkelen her omhandler, så er den et ganske godt eksempel på at vi nordmenn virkelig er verdensmestere i å syte og klage.

Beklager, men jeg synes det.

No comments: