Thursday, September 4, 2008

Integreringen lenge leve! :-D

Folk sier at innvandrerne her i byen ikke integrerer seg. Men det er en sannhet med modifikasjoner. En del er helt ghettoifisert, eller hva man skal kalle det, det er helt klart. Men en del andre er så godt integrert at man nesten kan lure på om det ikke begynner å bli for mye av det gode ... :-D

På vei til t-banen etter jobb i går gikk jeg forbi to unge norsk-pakistanske menn som snakket sammen. Jeg pleier å gå over en parkeringsplass som hører til en bygning hvor det ligger en bilforhandler og en slags taxisentralting ... kan selvfølgelig gå på gangveien ved siden av, men da tror jeg det tar opptil et halvt minutt lenger. Så det er jo bare dumt. Det er ofte folk utenfor denne bygningen ... på parkeringsplassen og på benkene utenfor den ene inngangen ... siden det er bare bil i bygget er det nesten alltid bare menn, og siden det er drosjesentral eller hva det er så er det veldig mye innvandrere. ;-) Hallo, sånn er det jo. :-) I går sto det altså to unge norsk-pakistanske menn der, og de snakket, ikke uventet, om bil. Jeg fikk ikke med meg mye av samtalen - jeg bare skyndte meg forbi, jeg skulle møte noen venner og var egentlig litt seint ute som det var - men jeg hørte at den ene av dem sa det følgende til den andre. Det handlet altså om en bil:

Rødt interiør, vettu. Er jo harry som bare faen.

ROTFL!!! You will be assimilated ... !!! :-D

No comments: