Sunday, September 28, 2008

Moro på t-banen

Morsom historie fra virkeligheten.

I ettermiddag tok jeg t-banen ned til sentrum, jeg skulle treffe foreldrene mine og spise middag sammen med dem. Det var billettkontroll på Stortinget stasjon. (Forøvrig første kontroll jeg har opplevd på jeg vet ikke hvor mange måneder. Synd å si det, men det er jaggu meg ikke rart at folk sniker når det er så vanvittig vanskelig å bli tatt for det.)

Banen stoppet altså på Stortinget og kontrollørene kom ombord. På setene bak ryggen min satt det to unge menn som var veldig involverte i samtalen sin ... jeg fikk ikke med meg hva de snakket om, for jeg leste bok. ;-) Men de var veldig konsentrerte om det i hvert fall. Så de fikk ikke helt med seg hva som foregikk. Alle andre fant fram billetter og kort, men ikke de. Kontrolløren - en godt voksen pakistansk mann - kom bort til dem. De så litt forvirret på ham, og den ene sa: Hva skjer'a?

Da svarte kontrolløren - og denne syntes jeg var virkelig god: Nei, hva skjer'a? Doffen har daua.

Haha! :-D

De hadde billetter, forøvrig, så da var jo alt bare koselig. :-)

5 comments:

Leisha Camden said...

To unge etnisk norske menn, hvis det skulle interessere noen. >:-)

Anonymous said...

Hahahahaah! Beste historie evvah! Kontrolløren burde få "T-banehumor-prisen 2008" (TM) for den kommentaren. Hi-hi

Leisha Camden said...

Ja, ikke sant. Det var konge. Fikk meg til å smile resten av den dagen. :-)

Anonymous said...

Speaking of which.... Jeg har vært i sikkert 8 kontroller de to siste ukene; en senest i går, på 30-bussen fra Bygdø. Så de er på hugget.

(men tror ikke noen er blitt tatt i kontroll mens jeg har vært på... hvilket sier meg at det å sette ned prisen på månedskort faktisk var etterlengtet og hadde noe for seg)

Leisha Camden said...

Men alle disse kontrollene, er de på bussen eller hvor er de? Jeg mente altså kontroll på t-banen. Enn så lenge er det jo stort sett den jeg tar. På stasjonen der jeg bor har jeg opplevd to - 2 - kontroller i løpet av den tida jeg har bodd der ... og det må vel ha blitt drøye to og et halvt år nå. Ikke veldig mye action, synes jeg.

Helt enig i at den nye prisen på månedskort er et supertiltak!! :-)